Kto pomoże w otwarciu butiku franczyzowego?
Franczyza oferuje wzrost biznesu, wiąże się także z mniejszym ryzykiem niepowodzenia, ale warto związać się ze sprawdzonym kontrahentem, takim jak na przykład agencja GPoland, której ofertę znaleźć można na https://gpoland.com.pl/oferta/. To istotne, gdyż odpowiednie przygotowanie do takiej współpracy jest kluczowe.
Jeśli już uruchomiłeś własną firmę, pamiętaj, że nie jest za późno na franczyzę. Będzie ona bowiem przydatna przy próbach zwiększenia skali swojej działalności. Franczyza jest jednym najlepszych i jednocześnie najbezpieczniejszych sposobów na rozwinięcie udanej operacji, zwłaszcza jeśli działasz w branży odzieżowej lub gastronomicznej.
Franczyza to taki rodzaj umowy, który wiąże się z powielaniem udanego modelu biznesowego (który sprawdził się i przyniósł już sukces wielu przedsiębiorcom) w wielu różnych lokalizacjach. Właściciel osiągającej sukcesy firmy może stać się franczyzodawca, który tworzy umowę franczyzową, chcąc rozpocząć proces i przejść do otwarcia nowej franczyzy.
Umowa franczyzowa pozwala franczyzobiorcom (czyli przedsiębiorcom chcącym nawiązać współpracę) uzyskać ograniczone prawa do własności intelektualnej, sieci dostaw, systemów szkoleniowych i innych elementów w celu otwarcia i prowadzenia nowej lokalizacji firmy. Otrzymają oni gotowy biznesplan i model biznesowy, który łatwo poprowadzi ich tak, aby mieli większe szanse na osiągnięcie sukcesu w swojej branży.
Umowa franczyzy daje także franczyzobiorcy dostęp do kompleksowych informacji, które są potrzebne do stworzenia nowej lokalizacji w ramach już udanego modelu biznesowego. Uruchamianie współpracy franczyzowej nie jest zbyt czasochłonna. Licząc od czasu przygotowania, wymaga ona zazwyczaj od trzech do czterech miesięcy. Ale warto pamiętać, że proces ten może przebiegać znacznie szybciej – zależy to bowiem od tego, jak skomplikowany jest dany model biznesowy.
Od czego najlepiej jest zacząć współpracę franczyzową? Najlepiej od oryginalnej lokalizacji, która ma już ugruntowaną pozycję. Właściciele niewielkich firm powinni powielić sprawdzoną koncepcję nawet kilka razy. Dzięki temu uzyskują replikowalny model, który został już wielokrotnie sprawdzony i jest w stanie działać wszędzie.
Najnowsze komentarze