Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on marzec 24, 2021 in Zdrowie |

Dieta w ciąży

Dieta w ciąży

Ciąża jest okresem, w którym rozwija się życie nowego człowieka. Większość produktów, spożywanych przez przyszłą mamę, są wraz z krwią transportowane przez pępowinę do płodu, dlatego tak istotne jest dopasowanie jej, aby była bezpieczna dla dziecka.

Dieta w ciąży

Przyszła mama przede wszystkim powinna zadbać, aby dieta była bogata we wszystkie niezbędne i potrzebne do prawidłowego rozwoju składniki odżywcze i mineralne. Ważne jest również, aby posiłki były spożywane dość regularnie, w krótkich odstępach czasowych, a także żeby dostarczały odpowiedniej ilości kalorii. Istnieje również kilka produktów, których nie powinniśmy spożywać przez cały okres ciąży. Należą do nich między innymi: wątróbka, orzeszki ziemne, kawa, mocna herbata, produkty grillowane i wędzone. Produktami, które szczególnie warto spożywać w trakcie ciąży, są między innymi jajka, które są wartościowym źródłem witaminy A, niezbędnej do rozwoju i funkcjonowania oczu, a także skóry, chrząstek czy kości. Ma ona również wpływ na syntezę białek i hormonów. Jajka dostarczają mnóstwo cennego białka, żelaza oraz witaminy B12. Innymi, dobrymi źródłami witaminy A są również: marchew, owoce, warzywa, wątróbka czy mleko. W ciąży niezmiernie ważne jest regularne spożywanie kwasu foliowego.

 

Jego naturalnym źródłem jest szpinak, dostarczający dużej ilości żelaza, beta – karotenu, a także witaminy C. Niezmiernie ważne jest również spożywanie białka, na przykład w postaci jogurtu. Dostarczy on nam mnóstwo pożytecznych bakterii, które zasiedlają jelita i przez to wspomagają wchłanianie pożywienia, zapobiegając wzrostowi mikroorganizmów chorobotwórczych. Wytarzają również witaminy z grupy B. Jogurty są bogate przede wszystkim w białko, witaminy E i D, wapń, potas i fosfor. Innymi źródłami cennych probiotyków są na przykład twarożki. Pamiętajmy również, że zdrowe odżywianie w trakcie ciąży nie polega na jedzeniu “za dwoje”. To, jak obfite mają być nasze posiłki, zależy przede wszystkim od trybu życia przyszłej mamy, jej aktywności fizycznej.